Pasca

20200412_094121

 

Si uite ca am ajuns sa fac si pasca… mult ravnita pasca.. de sarbatorile Pascale 🙂 … si a iesit foarte buna. Si pentru ca sunt invatat sa diversific dar nu puteam mult ca sa nu stric ideea de pasca.. am folosit la final pentru un gust mai apare un topig de dulceata de trandafiri.. ( puteti si altceva sa puneti peste ca sa dati un gust mai interesant). Dar sa vedem si reteta..nu? 🙂

20200412_095045

Pentru aluat am folosit:

300 gr faina alba 000

2 galbenusuri

70 gr zahar

100 ml lapte

100 gr branza proaspata de vaca stoarsa

50 gr unt 80%

Praf sare

2 lgt esenta vanilie

6 gr drojdie uscata (20 gr proaspata)

 

Am amestecat intr-un bol zaharul cu drojdia uscata si peste am adaugat lapte caldut. Am amestecat cu lingura totul pana s-a omogenizat. Peste am pus toate ingredientele in afara de faina.

20200411_131233

Le-am amestecat cu lingura apoi am pus faina cernuta peste. Se amesteca si apoi se framanta doar pana e totul facut un aluat bun de “jucat” cu el.  Se lasa aluatul la dospit 30 de minute.

20200411_132048

Se pregateste forma rotunda de copt cu foaie de copt pe fundul formei si totul uns cu unt si dat cu faina. Dupa se pune pe masa putina faina.. se imparte aluatul in 3 parti egale. O parte se intinde si se face rotunda care se pune in forma de tort, iar celelalte doua parti se fac doua cordoane lungi , se impletesc si se pun in tava pe jur imprejurul tavii. Se lasa la dospit 15 minute.

20200411_143341

Intre timp se face si umplutura la care folosim:

1 ou

2 albusuri

250 gr branza proaspata de vaci

60 gr unt 80%

130 gr zahar

80 gr stafide

80 gr smantana grasa

40 gr faina /amidon

Praf de sare

Esenta de vanilie 2 lingurite

Coaja rasa de la o lamaie

1 ou pt uns aluatul

Zahar brun/sau zahar normal o lingura

Dam drumul la cuptor sa fie la 180 grade

20200411_142301

Se separa oule, albusurile le batem cum praful de sare. Restul ingredientelor le punem toate intr-un bol, le amestecam cu o lingura si apoi albusur batut il introducem treptat peste amestecul de branza pana e totul omogent si aerat.

Amestecam bine un ou  si ungem partile de sus a impletiturii. Turnam amestecul de branza in mijlocul formii de pasca si totul se introduce la cuptor – 180 grade pentru 20 de minute. Dupa se reduce temperature la 150 grade si se mai tine inca 10-15 minte pana se prinde o culoare frumoasa la aluat si la crema din mijloc.

Se stinge focul si lingura de zahar se presara pe marginile blatului de pasca. Se mai tine in cuptor cu usa inchisa inca 5 minute. Se scoate din cuptor , se lasa la racit 1 ora apoi se poate introduce la frigider peste noapte.  Am preferat sa o servesc cu o dulceata de trandafiri dar merge si cu dulceata de fructe….

20200412_093945

Pofta buna.

Leave a comment